I krisande situationer gäller det att agera snabbt och att vara agil. Med tanke på Coronaviruset (COVID-19) har många restauranger fått tänka om från bordsbokning till onlinebokning. Men det behöver inte betyda att man alltid måste systematisera allt till minsta detalj och koppla på en e-handel för att möjliggöra onlinebeställningar. Restaurang Pane Fresco i Stockholm ville snabbt möjliggöra onlinebeställningar för Paolo Robertos middagslåda.

Middagslåda med gratis hemleverans

På hemsidan fyller kunden snabbt och enkelt i leveransuppgifter, antal personer, samt vilken varmrätt och efterrätt de önskar beställa. Därefter får de en prissammanställning och kan slutföra sin beställning, allt utan att lämna hemsidan. De får därefter en orderbekräftelse per mail med betalningsinstruktioner och Swish-nummer med tillhörande QR-kod. Swish är utmärkt betalningsmedel i sådana här case, med över 7 miljoner användare i Sverige blir det en snabb och enkel betallösning för kunderna. 

Varje beställning får ett unikt ordernummer anpassat för Pane Fresco och deras system, vilket gör det enkelt att identifiera och bocka av betalningar snabbt. Pane Frescos Controller får förutom en mailbekräftelse även alla onlinebeställningar i sin administrationspanel där de enkelt kan exportera alla ordrar till Microsoft Excel.

Vi agerar snabbt för att hjälpa våra kunder i utmanande tider och på bara några timmar sålde Pane Fresco slut på fredagens middagslådor!