Fenomenet AI, ”roboten”, har de senaste åren fått en rad med uppmärksamhet och skapat olika typer av associationer. Vi alla är bekanta med begreppet och funktionen i sammanhang där de pratas som en enskild entitet. När framtiden knackade på dörren och gjorde sig påmind, var vi snabba att svara och hänvisa till Aqua Barns verksamhet.
Hjälpredan ”Bubblan”
För visst kan det underlätta med en AI-chatt på en bokningssida för primärt simkurser. “Bubblan”, som kunden sedan namngav chatten till, är nu veteran i att hjälpa, vägleda och svara på kundernas frågor. För frågorna är både många och återkommande, dessutom kommer alla frågor nästan vid samma tillfällen. Nämligen vid varje kursstart, då är det tusentals föräldrar som har många frågor som kanske missat svaren på hemsidan eller helt enkelt inte orkar lusläsa. Kortfattat sagt, företagets personliga hjälpreda som aldrig vilar.
Föreställ dig själv som besökare på hemsidan – slippa långsamma svar, tidskrävande scrollande eller att bli utloggad från systemet. Nu på ett enkelt, innovativt och snabbt sätt kan alla dina önskemål gå genom “bubblan”. Faktum är att vi vågar påstå att alla verksamheter kan vinna på denna AI-chatt men i rätt sammanhang.
Långsiktigt samarbete ger resultat
Under åren som gått så har Göteborgs simskola Aqua Barn varit en kund hos oss som vi haft ett långt men även resultsatgivande samarbete med. Med deras vilja att alltid effektivisera deras tjänster och funktioner för deras kunder- dels för att bi behålla de befintliga, men även att attrahera nya, har vi haft en central roll i att hjälpa dem uppnå deras visioner. I våra tidigare uppdrag har vi bland annat fokuserat på att utveckla system för kursbokningar och siminstruktörer. Läs mer här för att ta del av våra tidigare case.
I takt med teknikens utveckling, men även det nuvarande samhälle vi lever i- där tid är bland det värdefullaste vi har, uppmärksammas det allt för sällan det administrativa arbetet bakom ett befintligt system som kan förbättras. Att effektivisera ett system för kunden kan vara något vi känner igen hos flera företag att man stirrar sig blind på. Ett effektivt bokningssystem är såklart värdefullt för slutkunden, men det administrativa jobbet för företagets arbetare att jobba i glöms lätt bort.
Vår vision framåt var tydlig. Genom att skapa ett skarpt bokningssystem för även Aqua Barn att arbeta i skulle det inte bara generera i att spara tid på sikt, utan även resurser och pengar. Systemet som vi skapade har frigjort hela 1200 timmar på administrativt arbete per år. Läs den meningen igen- det är en siffra och resultatet värt att ta in.
Är arbetet med Aqua Barn nu slutfört?
Självklart inte! För att ett projekt är slutfört betyder inte det att vårt framtida samarbete är det. Fortsättningsvis kommer vi på Viström drifta, uppdatera och vidareutveckla samarbetet med Aqua Barn,
I takt med att säkerställa att de alltid ligger i framkant med moderna lösningar som förbättrar användarupplevelsen och effektiviserar verksamheten.
Är du och ditt företag nyfikna på hur en AI-chat kan anpassas och användas för att stärka just er verksamhet? Se exempel på våra tidigare projekt här
Fler nyheter
Vill du boka en kostnadsfri konsultation?
Varmt välkommen att kontakta oss!