Webbapplikation
Billys panpizzor och Gorbys piroger är riktiga storsäljare för Dafgårds – produkter som ständigt förnyas och mår bra av maximal exponering. I samarbete med våra grannar på Morot Kommunikation & Design tog vi fram specialsajten ”Billys vs Gorbys” där fansen fick rösta på sin favorit efter omfattande kampanjer i media.
Morot stod för formen, medan vi löste tekniken. I paketet ingick bland annat spamskydd, vilket kom till nytta direkt – någon Gorbysentusiast där ute fick för sig att skriva ett röstningsskript som automatiskt röstade på favoriten flera gånger i minuten.
Kampanjen engagerade konsumenterna i stora skaror och bevisar att marknadsföring på webben inte behöver vara dyrbar och komplicerad för att bli bra. Enkelt men välgjort duger ofta alldeles utmärkt – precis som Billys pizzor. Eller Gorbys piroger, vilket du vill!
Har du ett projekt du vill komma igång med? Kontakta oss genom att fylla i formuläret nedan så återkommer vi.