Produktwebb till Europas ledande aktör inom golvprofiler
Duri är ett av Europas ledande företag inom golvprofiler samt verktyg och maskiner för golvinstallation. Idag har dom ett omfattande sortiment med över 6 000 artiklar och försäljningen sker i huvudsak genom sina återförsäljare i Sverige. För att förenkla processen mellan Duri och deras kunder fick vi uppdraget att göra en anpassad produktwebb till deras B2B-verksamhet.
En av många funktioner som speciellt roligt att lyfta är bland annat stödet för olika enheter – ett tillägg på produktkorten som visar om produkten säljs metervis eller styckvis.
Vi har även automatiserat vissa funktioner för att underlätta arbetet med produktbilder, bland annat genom att koppla ihop bilder och dokument till artikelnummer. Vi har även skapat en integration med Flowpaper för att på ett schysst sätt kunna presentera kataloger, kundtidningar och broschyrer. Mycket arbete har också lagts på att få till en kategoristruktur och sökfunktion som är lätt för återförsäljarna att förstå och ta sig igenom för att hitta det dem söker.
Design och grafisk profil för detta projekt har Duris reklambyrå bistått med och vi har därefter kompletterat med teknik och andra insikter kopplade till utveckling. Nu när första delen i detta projekt är lanserat ser vi fram emot att fortsätta arbetet med vidareutveckling.
Vårt uppdrag bestod bland annat av:
- Projektledning
- Utveckling av Gutenberg-block
- Migrering
- Integration med Flowpaper
- Integration med Mailchimp
- Integration med Algolia
- Livegenererade produktdatablad
- Datamigrering
- Lanseringsstrategi
Om Duri
Sedan 1961 har Duri varit det ledande varumärket inom golvbranschen. Allt började på 1930-talet när Arthur Du Rietz etablerade handelsföretaget Arthur Du Rietz & Co. 1961 förvandlades företaget när Erling Oddestad köpte det och bytte namn till DuRi Bolaget Import Export. Med en snabb positionering som toppaktör inom golvtillbehör riktat till golvproffs, var Duri tidigt ute med agenturer för trägolvslipmaskiner och erbjöd ett brett sortiment av verktyg för golvinstallation. På 80-talet expanderade de till försäljning av golvprofiler för butiker. Sortimentet har sedan expanderat avsevärt och består nu av över 6 000 produkter.
I dagsläget ägs Duri Svenska AB av Nordic Room Improvement (NRI) tillsammans med Lundbergs och JABO, med Profura Invest som huvudägare.
Samarbete
Fler liknande uppdrag
Söker du en e-handelsbyrå med teknisk kompetens?
Då har du hittat rätt! Kontaka oss så berättar vi mer.