Kampanj för Dafgårds – Billy vs. Gorbys
Billys panpizzor och Gorbys piroger är riktiga storsäljare för Dafgårds – produkter som ständigt förnyas och mår bra av maximal exponering. I samarbete med våra grannar på Morot Kommunikation & Design tog vi fram specialsajten ”Billys vs Gorbys” där fansen fick rösta på sin favorit efter omfattande kampanjer i media.
Morot stod för formen, medan vi löste tekniken. I paketet ingick bland annat spamskydd, vilket kom till nytta direkt – någon Gorbysentusiast där ute fick för sig att skriva ett röstningsskript som automatiskt röstade på favoriten flera gånger i minuten.
Vårt uppdrag bestod bland annat av:
- Utveckling av WordPress-tema
- WordPress Multisite
- Utveckling av röstningsfunktion
- WordPlate
Kampanjens resultat
Kampanjen engagerade konsumenterna i stora skaror och bevisar att marknadsföring på webben inte behöver vara dyrbar och komplicerad för att bli bra. Enkelt men välgjort duger ofta alldeles utmärkt – precis som Billys pizzor. Eller Gorbys piroger, vilket du vill!
Fler liknande uppdrag
Söker du en webbyrå utöver det vanliga?
Då har du hittat rätt! Kontakta oss så berättar vi mer.