Kund

Maxmode

År

2016-

Typ

Digital marknadsföring

Webbplats

Maxmode är Skövdebutiken som sedan starten för snart 30 år sedan gjort en hisnande resa. Med en varm och genuin atmosfär strävar ägarna varje dag efter att hjälpa sina kunder hitta underkläder att trivas i. En otroligt service-minded inställning som gjort butiken till ett populärt val hos många – och som vi fått äran att hjälpa till att marknadsföra och framhäva både via e-handel, sociala medier och Google-annonsering.

Vårt samarbete med Maxmode sträcker sig många år tillbaka. Då som nu är den kommunikativa hjärtefrågan att förankra känslan av värme och expertis som återfinns i den fysiska butiken i den digitala marknadskommunikationen. En lika tacksam som spännande utmaning som inneburit att en hel del tekniska pusselbitar, bland annat en e-handel, fallit på plats. Men framförallt har det varit ett uppdrag som präglats av en stor dos kreativitet.

Vårt uppdrag bestod bland annat av:

  • Digitalisering av varumärkeskänslan
  • Annonsering på sociala medier
  • Annonsering på Google
  • Användarvänlig webbplatsupplevelse
  • Koncept och operativ digital strategi
  • Målgruppsanpassad marknadsföring
maxmode kundcase 1

Ny digital profil som speglar Maxmodes unika kundfokus

Med sitt noga utvalda sortiment, varma kundmottagande och starka engagemang för att hitta rätt plagg till rätt person är det lätt att förstå varför kunder som upptäckt Maxmode ofta väljer att komma tillbaka. Och med en rubrik som säger att ”alla förtjänar en bh som sitter bra” är det lika lätt att förstå att det finns en lika stark passion som kunskap om kroppsformer och mode innanför butikens väggar. Den digitala utmaningen för oss har därför varit att paketera och konceptualisera den gedigna känslan till konkret marknadskommunikation. Så, med butikspersonalens känsla för service i åtanke har hemsidan uppdaterats till att bli en mer användarvänlig, guidande och omhändertagande sådan. Allt för att kunderna ska kunna göra välgrundade val och hitta underkläder som passar just deras kroppar och preferenser, precis som i butik. Vidare implementerade vi även en helt ny design – och därmed även en ny grafisk profil och nya fotografier, vilket gjort att butikens känsla och koncept nu även genomsyrar alla butikens digitala kanaler.

Stärkt varumärkesidentitet och målgruppsanpassad marknadsföring

Med ett mer sammanhängande uttryck som går i linje med den fysiska butiken stärker vi butikens varumärkesidentitet och dess unika selling point – vilket i sin tur skapar en tydligare målgruppsanpassning och därigenom en skarpare riktning i vår marknadsföring. Kunderna kan lättare känna igen sig och nya kunder får en mer rättvis bild av butikens attraktionskraft i den riktade marknadsföringen. Alltsammans goda ingredienser för en ökad försäljning. 

Maxmode är ett fantastiskt exempel på en hur en väletablerad butik trots många år i branschen fortfarande lyckas attrahera nya kundgrupper. Vi ser fram emot att fortsatt få vara en stöttepelare i deras digitala resa framåt. Mot nya äventyr!

Vill ni optimera er digitala närvaro?

Då har du hittat rätt! Kontakta oss så berättar vi mer.

linn